HR FEST @LUPA ESETTANULMÁNY
Olvasási idő: 5 perc
A nap, amikor játékra fogtuk a HR szakmát!
A történetünk 2019 őszén kezdődött: ekkor zajlott a budapesti HR Fest az Akváriumban, és ekkor kezdtünk el egyeztetni a szervezők csapatával egy olyan rendhagyó rendezvényről, amit még nem látott a humánerőforrás szakma. Az idén tavaszra tervezett újító esemény végül a vírushelyzet miatt szeptember 3-ra tolódott. A szükséges óvintézkedések betartása mellett, laza és vidám hangulatban telt Budapest első, strandra megszervezett HR-es fesztiválja. Büszkék vagyunk rá, hogy nemcsak kiállítóként voltunk jelen, hanem keretjátékunkkal sikerült pozitív élményeket szereznünk a résztvevőknek.[vc_video link=”https://youtu.be/X0zFbfjiITs” align=”center”]
A FELADAT:
A résztvevők azért jöttek a fesztiválra, hogy minőségi élményekkel és szakmailag hasznos információkkal legyenek gazdagabbak. Az idei HR Fest Lupa Beach-en az előadások mellett kiemelt szerep jutott a szakmai kiállítóknak. A mi feladatunk az volt, hogy segítsük jobban megismertetni a közönséggel a helyszínen jelenlenlévő 13 kiállító szolgálgatót, és elősegíteni, hogy már ott a helyszínen létrejöjjön a kapcsolódás közöttük.
MEGOLDÁS:
A projekt koncepciója egy 13 állomásos „gyűjtögetős játék”, a HR Heroes, mely a látogatókat arra ösztönözte, hogy felkeressék a kiállítói checkpointokat és ott interakcióba lépjenek a cégek munkatársaival.
HR HEROES JÁTÉK:
A játék célja, hogy a résztvevők összeállítsák szakértői szupercsapatukat a kiállítói állomások meglátogatásával. Ezeken a checkpointokon a kiállítókra jellemző, gyors és szórakoztató kihívásokat oldottak meg a látogatók, melyek teljesítéséért a kiállító profiljához illő, tematikus matricákat kaptak. A matricákon HR szuperhősöket jelenítettünk meg. A humoros karaktereket ezt követően a programfüzetbe ragasztva gyűjthették. A programfüzet dedikált része tehát egy HR tematikájú, könnyed humorral körülírt „lutraalbumként” funkcionált.
AKTIVITÁSOK:
A matrica megszerzésének feltétele tehát egy nagyon rövid és könnyű kihívás végrehajtása volt az adott kiállítónál, mely valamilyen módon kapcsolódott a kiállító HR Fest profiljához is. A HR Fest „Ismerkedj, fejlődj, lazulj” üzenetének szellemiségét beleépítettük a kihívásokba – ezek elősegítették, hogy a kiállítók és a résztevők között kötetlen beszélgetés alakulhasson ki. Néhány példa:
TALENTUNO: Találd ki legalább egy kihelyezett „blind CV”-ről, hogy melyik ismert személyé lehet.
FRISSDIPLOMÁS Kft.: Fejtsd meg a pirossal keretezett szót a szakterületekhez kapcsolódó keresztrejtvényben.
UNITED CONSULT: Keress meg legalább 3 értelmes szót a betűhalmazban. Segítünk, ez a három szó jellemzi a céget.
NYEREMÉNYJÁTÉK:
A játékosok a matricák gyűjtésével nemcsak a szuperhős szakértői gárdájukat bővíthették, hanem minden matricával egyben növelték esélyüket a rendezvényt követő nyereményjáték-sorsoláson.
Hogyan oldottuk meg? A résztvevők a regisztrációnál egyedi mágneskártyát kaptak, ennek segítségével regisztráltuk az általuk teljesített kihívásokat. Minden kiállítói checkpointnál rendelkezésre állt egy laptopállomás, melyhez a Login csapata mágneskártya-leolvasót csatlakoztatott. Amikor a látogató “beléptetette” a szuperhős szakértőjét – vagyis csippantott egyet a kártyájával – virtuális sorsjegyet szerzett a nyereményjátékon. Súlyozott részvételt tettünk lehetővé, minden megszerzett szuperhős plusz virtuális sorsjegyet generált a játékosnak. Vagyis például 1 szakértő megléte esetén egyszeres eséllyel vett részt az illető a sorsoláson, 9 szakértő esetén kilencszeressel.
A nyereményeket ezt követően digitális sorshúzással sorsoltuk ki a HR Fest csapata segítségével. A játékosok az alábbi, kiállítók és szervezők által felajánlott nyereményeket szerezhették meg: kommunikációs tréninget, csapatépítő programot, csapatépítő társasjátékot és egy motivációs előadást Rakonczay Gábor extrém sportoló jóvoltából.
MIÉRT VOLT A HR HEROES JÓ MEGOLDÁS?
MERT ezzel hatottunk a résztvevők gyűjtögető ösztönére, ami nagyobb aktivitásra sarkallta őket miközben jól érezték magukat.
MERT lehetőséget adtunk rá, hogy a programfüzet később is emlékként szolgáljon, akár a munkahelyen érdekességként bemutatható legyen.
MERT növelni tudtuk a kiállítói márkaismeretet, miközben a témaköröket később is hozzá tudták kötni a látogatók az adott kiállítókhoz.
MERT így összesen 723 végrehajtott aktivitást regisztrált a Login rendszere.
MERT a közönség 30%-át sikerült bevonni a játékba.
AZ EUREKA GAMES SZELLEMISÉG
A filozófiánk, hogy a játékosság nem ellentéte a munkának, a hatékonyságnak, a jó eredményeknek. A közvetlenség, a humor és a játék a kimagasló teljesítmény előfeltétele és turbinája lehet. Segítségünkre van, amikor csapatokat és vezetőket fejlesztünk, valamint abban, hogy erős munkahelyi közösségeket hozzunk létre, ahol az emberek jól és szívesen dolgoznak együtt.
#TEAMfullness[vc_gallery type=”flexslider_slide” interval=”3″ images=”10337,10336,10335,10334,10333,10332,10331″ img_size=”large”]
Ha beindítottuk a gondolataidat,
és szeretnél ezekről beszélni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és foglalj időpontot egy online 30 perces ingyenes konzultációra.
Időpontot foglalok