Tudod, miért érdemes megmutatni a valóságot a cégedről?
Olvasási idő: 3 perc
Tudtad, hogy a munkáltatói márkának is megvan a maga piramisa? Bizony! Pont úgy, mint Maslow-nak! Őrület, főleg az, hogy mi van a legalsó szinten! Szopkó Beatrix gondolatai az employer brandingről.
A munkáltatói márkával kapcsolatos kampányok kritizálása, neheztelések nemrég szárnyra kaptak (ismét) zárt szakmai csoportokban. Mivel egyre többen foglalkoznak az employer branding témakörével és egyre hangosabb ettől a HR szakma is, ezért – természetesen – egyre támadhatóbb is. Néha pedig sajnos igazuk van a kritikus hangoknak.
Igazat adok azoknak az embereknek, akik nehezményezik egy cég megjelenését, amikor belépve a munkavállalói kötelékbe már teljesen mást tapasztalnak.
Merthogy ez lenne az alap. A piramis alja. A Bizonyítékok. Bizonyítékok alatt azt értjük, hogy amit egy szervezet kommunikál magáról, az vajon valós-e. Ebbe a kommunikációba pedig nem csak a színes képernyős reklámok, a mozifilmek előtti rövidfilmek, az óriásplakátok vagy éppen a bannerek tartoznak. Ide értjük az interjúztatás során átélt élményeket, a cég social média megjelenését, a cégről a meglévő és ex-kollégák (!) megjelenő véleményeit a különböző weboldalakon (vagy akár sörözések alkalmával… hm..), vagy a vezetői kommunikációt.
A kérdés csak az, hogy mennyire valós? Mennyire kapnak a jelöltek, a meglévő kollégák valós képet arról, ami van?!
Az a fontos, hogy ha elkezdesz munkáltatói márkával foglalkozni, akkor először is legyél tisztában a szervezettel és emellett tudd elhelyezni a tevékenységeid között ezt az irányvonalat is. Ismerd meg az embereket, akik alkotják a szervezetet, az értékeket, amiket kommunikálni szeretnétek és azokat is, amik viszont léteznek a szervezetben – csak nincsenek kimondva. Legyél tisztában vele, hogy az egyes pozíciókban milyen örömökkel és milyen nehézségekkel szembesülnek a kollégák. Érezd, tudd, lásd milyen az élet Nálatok és ha meg szeretnéd mutatni, akkor a valóságot mutasd be.
Mert a kollégáknak, a jelölteknek nem arra van szükségük, hogy álomport hintsenek rájuk és ígéretekkel gazdagodjanak. Arra van szükségük, hogy bizonyítékokat kapjanak az állításokról. Nem kellenek hamis állítások, inkább őszinte valóságok – még akkor is, ha az nem mindig színes-szagos.
Szeretnéd megtudni, hogyan állj neki egy munkáltatói márkaépítésnek, hogyan mérd, valamint milyen hatásai lehetnek egy jó munkáltatói márkának?
Várlak sok szeretettel a 4 alkalmas workshop sorozatunkra, ahol gyakorlati módon, egymást támogatva tanultok a témáról és kaptok kézzelfogható ötleteket a megvalósításhoz!gyere el a 4 alkalmas workshop sorozatunkra, ahol gyakorlati módon, a résztvevők egymást támogatva tanulnak a témáról és haladnak a szervezetükben is ezzel kapcsolatban!
Bővebb információ: https://eureka.hu/employer-branding-workshop-hr-eseknek/
Ha beindítottuk a gondolataidat,
és szeretnél ezekről beszélni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és foglalj időpontot egy online 30 perces ingyenes konzultációra.
Időpontot foglalok