Techmester keretjáték a SmartHomeExpo 2021-en
2020. február 18-20.
1321 regisztrált résztvevő | 50 online előadás | 11 szakmai kiállító
Bevezetés
Hogy mitől is volt más a SmartHomeExpo, mint más okosotthon konferenciák? Például ott volt TechMester, aki rögtön egy csomó ajándékkal árasztotta el a konferencián részt vevő és "arra érdemes" jelentkezőket. Emellet segített körülnézni, megismerkedni a többi résztvevővel, előadóval és kiállítóval, és vele még többet megtudhatott a közönség az okosotthonok világáról.
Történet
A SmartHomeExpo Magyarország legnagyobb okosotthon szakmai kiállítása. A konferencián nem csak a szakma képviselői, hanem minden, az okosotthonok iránt érdeklődő látogató megkap minden naprakész információt és aktuális érdekességet, melyekkel otthonaik akár egy olyan futurisztikus lakóhellyé válhatnak, ahol minden eszköz azért dolgozik, hogy a hétköznapjaik a lehető legkényelmesebbek és élménnyel telik legyenek.
Miért keresett meg minket az ügyfél?
A Smart Home Expo 2021 szervezői, a SmartOpert és az Xhibition azért keresett meg minket, hogy az expo látogatói új élményekkel gazdagodjanak az online konferenciák eddig megszokott menetétől eltérően. Egy expo nemcsak a lebilincselő előadásokról szól, hanem azokról a szakmai kiállítókról is, akik elhozzák a közönség elé az iparág újdonságait és trendjeit. A kiállítókat egyenként végiglátogatni azonban sokszor fáradtságos és céltalan időtöltésnek tűnik. Hogyan motiváljuk hát a közönséget arra, hogy a kiállítói teret érdeklődéssel és lelkesedéssel barangolja végig? Invitáljuk őket egy játékra!
A kihívás
Az online konferenciák szervezői gyakran szembesülnek ugyanazokkal a kihívásokkal, mint az élő kiállítások szervezői: a közönség figyelmét fenn kell tartani, és a konferencia üzleti sikerét biztosító szponzorok és kiállítók számára bebizonyítani, hogy a jelenlétük az eseményen mind PR, mind üzleti szempontból megtérül. Az online térben a kiállítók nehezebben találják meg a közönséggel a kapcsolatot, míg a “látogatók” pedig sokkal könnyebben ignorálják őket egy egérkattintással. Hogyan tegyük hát az online konferenciát érdekessé a látogatók számára? Erre kerestünk és találtunk választ a SmartHomeExpo-n.
A megoldás
Az [eureka] Games szakértői egy egyszerű, alacsony belépési küszöbű keretjáték segítségével dobták fel a hangulatot a megrendelő kérései alapján.
A keretjátékról röviden
A látogatókat TechMester, a világ legokosabb és legmenőbb szuperhőse várta, aki hamarosan nyugdíjba vonult, ezért hirdetést tett közzé: aki átmegy mindhárom próbatételén, bekerül a jelöltek közé, akik közül kiválasztja méltó utódját. Jelige: „denevér- és vasjelmezesek kíméljenek.”
A keretjáték felépítése
A játék kiindulópontja egy önálló stand a kiállítók között: ez TechMester Műhelye, ahol a kissé flúgos techguru videóüzenettel és egyszerű, ám mégis csavaros feladványaival várta a résztvevőket. TechMester összesen 3 feladvány elé állította a játékosokat:
- először meg kell tudni, hol van a titkos a búvóhelye; ha megtalálták,
- újra kellett indítani a rendszerek energiaellátását;
- ezt követően pedig be kellett lépni TechMester számítógépébe, hogy a játékos leadhassa a jelentkezését és részt vehessen a sorsoláson.
Az egyes feladványok megfejtéséhez segítségeket, puzzle darabokat biztosítottunk a játékosok számára, ezeket az expo területén a kiállítói standokon helyezzük el.
Segít SZMÖTYI, a chatbot
A kihíváson a Szuper Mesterséges és Önvezérelt Tyűdedurva Intelligencia (SZMÖTYI) segítette a próbatételre érkezőket. SZMÖTYI egy humoros személyiséggel felruházott TypeForm chatbot, akivel a játékosok nemcsak a feladványokat fejthették meg, hanem bizonyos keretek között interaktívan kommunikálhattak is.
A közönség a kiállítók között kutakodva bukkanhatott az egyes küldetések végrehajtásához szükséges nyomokra, és ezeket megfelelően felhasználva írhatták be magukat SZMÖTYI adatbázisába, ezzel megszerezve a lehetőséget a nyereményjátékon való részvételre.
Eredmények
60% - 802 egyéni session – a regisztrált látogatók 60%-a elindította a játékot
34 % - 274 játékos a nyereménypool-ban – a regisztrált látogatók 20%- a, a játékot elindítók 34%-a végigjátszotta a játékot
3,4x – az online konferenciaszektor iparági átlagához képest 3,4x több kiállítói felületen eltöltött átlagos látogatóidő
Visszajelzések
Részemről zseniális volt, játékosként is élveztem a tesztet is már végig kattintgatni és a csapatot is imádom.
Tóth-Czere Péter – CoffeeBreak Consulting (szervező)
Köszönjük a keretjátékot, a kiállítókkal beszéltem, és nagyon elégedettek voltak azzal a megoldással, amit szállítottatok. Figyeltetek a kiállítói igényekre, az egyenlő feltételekre, és még szórakoztató is volt – köszönjük!
Zsák Péter – SmartOpert tulajdonos, ügyvezető (szervező)