Pitch Király keretjáték és társasjáték a Business Fest 2022-n

Megbízó

Participatio Kft. (Business Fest)

Megbízás dátuma

2022. június 9.

Szakértők

Schőberl Frigyes, Kalmár Péter, Bárány Gergely

Benchmark eredmények

4110 látogató | 500 doboz társasjáték | 5 kiemelt kiállító

Pitch Király keretjáték és társasjáték a Business Fest 2022-n

Bevezetés

Az üzlet társasjáték. Ne játszd egyedül! Te is számtalan világmegváltó ötlettel álltál már elő, de mindig hiányzott hozzá a kezdőtőke és a befektetők? Ez ihlette a Pitch Királyt, a gyűjthető kártyapaklit, melyet a HR Fest x Business Fest közönségének fejlesztettünk, így csempészve (társas)játékos hangulatot egy üzleti fesztiválba.

Történet

A Business Fest a HR Fest égisze alatt szerveződött, először 2022-ben, és rögtön Magyarország legnagyobb üzleti fesztiváljai közé katapultálta magát. Több mint 10 színpadon 350 előadó osztotta meg a közönséggel a legfrissebb üzleti, HR és e-commerce trendeket, gondolatokat, miközben a Millenáris területén közel 50 kiállító várta a látogatókat.  A mindent átfogó üzenet pedig a közösség összetartó és mindent legyűrő ereje volt: közösen dönthetjük le az üzlet korlátait, és a közös élmény, az inspiráló beszélgetések adta lendülettel együtt, jobbak lehetünk!

Miért keresett meg minket az ügyfél?

A HR Fest és az [eureka] együttműködése 3 évre nyúlt vissza, a Business Fest-re dizájnolt keretjátékunk pedig már a 4. közös projektünk volt, melynek célja a közönség aktivizálása, kiállítókhoz való irányítása és élményekkel feltöltése volt – a gamification eszközeivel. A 2022-es fesztiválon együttesen kitűzött célunk az volt, hogy a szlogent (Az üzlet társasjáték. Ne játszd egyedül!) tartalommal töltsük fel és fizikai formába öntsük. Erre pedig egy többdimenziós metajátékot hoztunk létre, vagyis egy játékot a játékban. Így született meg a Pitch Király kártyapakli, valamint az erre épülő gyűjtögető aktivitás.

A kihívás

A Business Fest 2022-ben egy komplex célt tűzött ki maga elé: nemcsak Magyarország legnagyobb üzleti konferenciájává szeretett volna válni, hanem egy olyan eseménnyé, mely legalább annyira szól a networkingről és a közösségről, mint a szakmai programokról. A Business Fest folyamatos párbeszédet tart fenn a közönségével és platformot biztosít az ötletek és vélemények folyamatos áramlásának. Olyan közösséget teremt, mely folyamatosan aktív, pezsgő, támogató – és nem utolsósorban játékos. Hogyan csempésszük be a játékot több, mint 4000 ember közé? Mindezt úgy, hogy a hatása túlmutat az egynapos konferencia időkorlátján? Erre maga az esemény agendája vezetett rá minket: egy olyan társasjátékot alkottunk, mely rezonál az üzleti környezettel, a nehézségi szintje (belépési küszöbe) alacsony, és legfőképpen: párbeszédre és kreatív gondolkodásra sarkall.

A megoldás

A társasjáték koncepciójának megszületésekor azt tűztük ki célként, hogy egy könnyed, szórakoztató és kommunikációt előtérbe helyező termék szülessen, mely elfér egy fesztiválszatyorban, vagy akár egyetlen tenyerünkben is. Az ötletből formába öntött Pith Király egy olyan, a fesztivál területén összegyűjthető kártyapakli lett melyben a játékosok egy feltörekvő vállalkozó bőrébe bújhatnak, akik ötletük megvalósításához befektetőket keresnek. Az egyes fordulók során egy rövid pitchet fognak felépíteni, amire a befektetők kifejezik befektetési szándékukat. Ha a játékosok elég ügyesek, humorosak vagy fondorlatosak, lyukat beszélhetnek a cápák hasába és elindíthatják vállalkozásukat.

Célunk volt, hogy a játék minél szélesebb kört bevonjon. Ezért a játékosok létszáma lényegében bármekkora , a játékidő viszont akár csak pár perces is lehet. Mindezt 12 kártyával és 2 dobókockával valósítottuk meg – izgalmas kihívás volt a dizájn során, hogyan alkossunk komplex, magas újrajátszhatóságú terméket a lehető legkevebb alkatrészből.

Nem elégedtünk meg azonban azzal, hogy társasjátékot osztogatunk a Business Fest közönségének. Azt is el szerettük volna érni, hogy a résztvevők minél jobban bejárják a fesztiválnak helyt adó Millenáris hatalmas területét, ezért négyzetre emeltük a tétet: gamifikáltuk a társasjátékot is.

A Pitch Király összetevőit 5 részre szedtük: 6 Pitch Kártyára, 6 Befektetői kártyára, 2 dobókockára, 1 játékszabályra és 1 dobozra. Ezen összetevőket a Business Fest 5 kiemelt kiállítója között osztottuk szét, a látogatókat pedig egy próbatétel elé állítottuk: amennyiben meg tudták fejteni az esemény hivatalos fejtörőjét, és bemondták a kiállítóknál az így megszerzett jelszót, úgy kézhez kapták a Pitch Király 1-1 részét is. A gyűjtögető mechanikát állítottuk tehát a közönség aktivizálásának szolgálatába, hogy a sikeres kollekció megszerzését követően egy teljesértékű társasjátékkal gazdagodjanak – és vigyék magukkal haza (vagy akár a munkahelyükre) a konferencia kézzel fogható élményét.

Eredmények

54% - 272 összegyűjtött játék a rendelkezésre álló 500 pakliból 200% - átlagosan kétszer annyi hasznos látogatóidő a kiemelt kiállítóknál a konferenciaátlaghoz képest

Visszajelzések

A Pitch Király részeit jól elszórtátok a Millenárison, az utolsó darabot alig találtuk meg - aztán rájöttünk, hogy az pont nálatok van! Amint kezünkben volt a szajré, azonnal ki is próbáltuk, a marketinges és sales kollégákkal csak úgy záporoztak a furcsábbnál is viccesebb vállalkozásötletek. Alig várom, hogy visszaérjünk Szlovákiába, és bevigyük a játékot a céges meetingre - tökéletes játéknak tűnik ahhoz, hogy a cégünk új ötleteit és irányait facilitáljuk ennek segítségével.

Hlavaty Tünde - Head of Marketplace Department of furbify