HR Heroes keretjáték a 2020-as HR Fest Lupán

Megbízó

Participatio Kft. (HR Fest)

Megbízás dátuma

2020. szeptember 3.

Szakértők

Schőberl Frigyes, Kalmár Péter, Győri-Nádai Réka

Benchmark eredmények

1700 látogató | 13 állomás | 723 regisztrált aktivitás

Bevezetés

A nap, amikor játékra fogtuk a HR szakmát! Napfény, pálmák, szupererők és szuperhősök...  A HR Heroes játék játékban egy vérbeli kalandos és agytornász „fejvadászatban” kellett megkeresni a HR karaktereket, és teljessé tenni a szuperhőskollekciót – mindezt egy nyereményjátékkal is nyakon öntve.

Történet

A történetünk 2019 őszén kezdődött: ekkor zajlott a budapesti HR Fest az Akváriumban, és ekkor kezdtünk el egyeztetni a szervezők csapatával egy olyan rendhagyó rendezvényről, amit még nem látott a humánerőforrás szakma. A 2020 tavaszára tervezett újító esemény végül a járványügyi intézkedések miatt szeptember 3-ra tolódott, a helyszín pedig a Budakalász melletti Lupa Beach lett. A szükséges óvintézkedések betartása mellett, laza és vidám hangulatban telt Budapest első, strandra megszervezett HR-es fesztiválja. Büszkék vagyunk rá, hogy nemcsak kiállítóként voltunk jelen, hanem keretjátékunkkal sikerült pozitív élményeket szereznünk a résztvevőknek.

Miért keresett meg minket az ügyfél?

A HR Fest egy ambiciózus ötletből született: a szervezőgárda, több éves elismert szakmai tapasztalattal a háta mögött egy olyan konferencia megszervezését tűzte ki céljául, ahol az HR és üzleti élet képviselői kötetlenül adhatták át magukat a professzionális pezsgésnek, a kapcsolódásnak és eszmecseréknek. A HR Fest Lupa egyszerre volt a HR trendek úttörője és az újító szakmai ötletek tárháza, miközben a látogatók napsütés közepette, koktélok között oszthatták meg egymással a tapasztalataikat. És még néhányan a nyakkendőt és kiskosztümöt is otthon merték hagyni.

A kihívás

A látogatók azért jöttek a fesztiválra, hogy minőségi élményekkel és szakmailag hasznos információkkal legyenek gazdagabbak. Az 2020-as HR Fest Lupa Beach-en az előadások mellett kiemelt szerep jutott a szakmai kiállítóknak. A mi feladatunk az volt, hogy segítsük jobban megismertetni a közönséggel a helyszínen jelenlenlévő 13 kiállító szolgáltatót, és elősegíteni, hogy már ott a helyszínen létrejöjjön a kapcsolódás közöttük.

A megoldás

A projekt koncepciója egy 13 állomásos „gyűjtögetős játék”, a HR Heroes, mely a látogatókat arra ösztönözte, hogy felkeressék a kiállítói checkpointokat, és ott interakcióba lépjenek a cégek munkatársaival.

HR HEROES:

A HR Heroes játék célja, hogy a résztvevők összeállítsák szakértői szupercsapatukat a kiállítói állomások meglátogatásával. Ezeken a checkpointokon  a kiállítókra jellemző, gyors és szórakoztató kihívásokat oldottak meg a látogatók, melyek teljesítéséért a kiállító profiljához illő, tematikus matricákat kaptak. A matricákon HR szuperhősöket jelenítettünk meg. A humoros karaktereket ezt követően a programfüzetbe ragasztva gyűjthették. A programfüzet dedikált része tehát egy HR tematikájú, könnyed humorral körülírt „lutraalbumként” funkcionált.

A matrica megszerzésének feltétele tehát egy nagyon rövid és könnyű kihívás végrehajtása volt az adott kiállítónál, mely valamilyen módon kapcsolódott a kiállító HR Fest profiljához is. A HR Fest “Ismerkedj, fejlődj, lazulj” üzenetének szellemiségét beleépítettük a kihívásokba – ezek elősegítették, hogy a kiállítók és a résztevők között kötetlen beszélgetés alakulhasson ki. Néhány példa:

  • TALENTUNO: Találd ki legalább egy kihelyezett „blind CV”-ről, hogy melyik ismert személyé lehet.
  • FRISSDIPLOMÁS Kft.: Fejtsd meg a pirossal keretezett szót a szakterületekhez kapcsolódó keresztrejtvényben.
  • UNITED CONSULT: Keress meg legalább 3 értelmes szót a betűhalmazban. Segítünk, ez a három szó jellemzi a céget.

NYEREMÉNYJÁTÉK:

A játékosok a matricák gyűjtésével nemcsak a szuperhős szakértői gárdájukat bővíthették, hanem minden matricával egyben növelték esélyüket a rendezvényt követő nyereményjáték-sorsoláson.

Hogyan oldottuk meg? A résztvevők a regisztrációnál egyedi mágneskártyát kaptak, ennek segítségével regisztráltuk az általuk teljesített kihívásokat. Minden kiállítói checkpointnál rendelkezésre állt egy laptopállomás, melyhez a Login csapata mágneskártya-leolvasót csatlakoztatott. Amikor a látogató  “beléptetette” a szuperhős szakértőjét, – vagyis csippantott egyet a kártyájával –  virtuális sorsjegyet szerzett a nyereményjátékon. Súlyozott részvételt tettünk lehetővé, minden megszerzett szuperhős plusz virtuális sorsjegyet generált a játékosnak. Vagyis például 1 szakértő megléte esetén egyszeres eséllyel vett részt az illető a sorsoláson, 9 szakértő esetén kilencszeressel.

A nyereményeket ezt követően digitális sorshúzással sorsoltuk ki a HR Fest csapata segítségével. A játékosok az alábbi, kiállítók és szervezők által felajánlott nyereményeket szerezhették meg: kommunikációs tréninget, csapatépítő programot, csapatépítő társasjátékot és egy motivációs előadást Rakonczay Gábor extrém sportoló jóvoltából.

Eureka Games stand @ HR Fest Lupa

Eredmények

MIÉRT VOLT A HR HEROES JÓ MEGOLDÁS?

MERT ezzel hatottunk a résztvevők gyűjtögető ösztönére, ami nagyobb aktivitásra sarkallta őket miközben jól érezték magukat.

MERT lehetőséget adtunk rá, hogy a programfüzet később is emlékként szolgáljon, akár a munkahelyen érdekességként bemutatható legyen.

MERT növelni tudtuk a kiállítói márkaismeretet, miközben a témaköröket később is hozzá tudták kötni a látogatók az adott kiállítókhoz.

MERT így összesen 723 végrehajtott aktivitást regisztrált a Login rendszere.

MERT a közönség 30%-át sikerült bevonni a játékba.