2021 – a felnövés éve

2021. december 29.

Olvasási idő: 6 perc

Az [eureka] csapatával az idei évnek óvatos optimizmussal vágtunk neki. Mert bár folyamatosan harsogták körülöttünk, hogy “Majd élőben”, és a kanyarban voltak már a mRNS-ek, vektorok és elölt vírusok, mégis felkészültünk arra, hogy a covid ragaszkodik majd hozzánk. Ez pedig egy új, érettebb szemléletet kívánt tőlünk, amihez együtt fel is kellett nőnünk.

Elhatároztuk, hogy 2021 a felnövés mellett a fejlődés éve lesz: nézzünk magunkra és magunkba, és elsőként saját magunkon végezzük el azokat a lépéseket, amiket másoknak is tanácsolunk.

Így lett az Eureka Games-ből [eureka] Consulting & Games. Kettéválasztottuk a működésünket, és nekifogtunk a racionalizálásnak. Gabi vette a vállára a nagyobb terhet – a Consulting üzletág év elején még ott tartott, ahol a Games 3-4 évvel ezelőtt. Nosza, építsünk belőle önálló területet. A Games üzletág fókuszába pedig egy olyan szolgáltatás portfólió kialakítása került, amely a munka és az üzlet világának valamennyi kihívására választ ad, a játékosság segítségével.

Az [eureka] Games idén önjáró üzletággá vált, melynek motorját a kreatív kollégák (és barátok) jelentették és jelentik máig.

Az idei évnek már négy, saját fejlesztésű online csapatépítő játékkal vágtunk neki, amelyeket előző télen ügyfeleink már teszteltek és szerettek. Ehhez fejlesztettünk még két új játékot, és létrehoztuk a legsikeresebb program felturbózott változatát: így született meg a Galád Brigád. 2021–bent tehát hét, teljesen saját fejlesztésű online csapatépítő játékot kínálatunk a hozzánk forduló csapatoknak

2021-ben online és élő csapatépítő programjainkon 49 cég munkatársai vettek részt, összesen 75 alkalommal. Velünk volt többek között az OTP Csoport, Deutsche Telekom, Rauch, AMC, IBM, Lenovo, és a Decathlon. A kis létszámú kreatív magyar csapatokkal is szárnyaltunk, ilyen egymásra találásunk volt a Rewart marketing ügynökséggel és a Mindclash Games társasjáték kiadóval. Ez összesen jócskán 2000 fölötti résztvevőt jelentett idén a programjainkon – még mindig covid-hendikep idején.

De az [eureka] Games nemcsak összetartó csapatokat épített, hanem új utakat is tört magának: a játékosítás, a gamification gyakorlatba ültetését és üzleti környezetben való bevetését.

  • Februárban az Okosotthon Konferencián TechMester szolgáltatta a keretjátékot és kereste utódját a konferencia látogatói között, miközben változatos kihívások elé állította őket. 
  • Tavasszal a Rewart csapatával karöltve megszületett a Borsodi online fantáziafoci játéka, mellyel a sört szerető közönség a futball EB-re melegíthetett. 
  • Nyáron a HR Heroes szuperhősök másodszor látogattak el a HR Fest Lupára, hogy a közönséget szórakoztassák és a jelenlévők közötti szakmai párbeszédeket izzítsák. 
  • Júliusban az Uncredit Bank Talent-programjának jelöltjei segítettek felszabadítani Hommofisz királyságát a gonosz Karan Tóni király átka alól, egy kiválasztási folyamat befejező részeként. 
  • Szeptemberben pedig a Corning Hungary munkatársai költöztek új irodába, az új székházat pedig titkosügynökökként fedezte fel magának 140 fő.

Mindeközben szövetségeket és barátságokat is kerestünk az úton. “Első látásra szerelem” lett az Universum8 csapata, akik az esport közvetítések világából léptek tovább a munkavállalói elköteleződést javító események és rendezvények univerzumába. Idén egyesítettük szupererőinket, és közös projektekben dolgoztunk a Samsungnak és a Givaudan csapatainak. 2022-ben pedig ugyanitt folytatjuk, csapatunk élén azóta Gergővel, akiben egy örökmozgót rejtett el valaki – amit nem tudunk, hol lehet megállítani, de ha tudnánk se akarnánk! :))

Mindeközben pedig az [eureka] Consulting kibontotta szárnyait és kiröppent a fészkéből:

  • Teljes folyamatmenedzsment transzformációt végeztünk el a Mindclash Games csapatával 5 hónap alatt
  • Elkezdtük az együttműködést a Gallup amerikai központjával, és a CliftonStrengths módszertan átültetését magyar környezetbe. Május óta ezidáig 124 órát töltöttünk csak az egyéni és csoportos CliftonStrengths fejlesztési alkalmakkal ügyfeleinknél. A széleskorű bevezetés jövőre indul!
  • Az erősségfejlesztési folyamatunkhoz 2021 utolsó harmadában csatlakozott a Rewart, az Open History és a Mindclash Games csapata, a Bortársaság vezetői és az AVON logisztikai vezetői.
  • Több, mint 70 órában online vezetőfejlesztési workshopokat tartottunk partnereinknek, stresszkezelésben segítettünk IT csapatoknak, kommunikációt fejlesztettünk pénzügyi és kreatív cégeknél. Webinárokat tartottunk több száz munkavállalónak a hatékony home office, illetve a hibrid munkavégzés alapvetéseinek témájában.
  • Több mint 100 órányi coachingfolyamatot tartottunk, tanácsadás keretében pedig támogattuk az ügyfeleinket az üzleti és a munkavállalói elköteleződéssel kapcsolatos kihívásaik közepette.
  • Nyáron tanulmányt írtunk a hibrid munkavégzés sajátosságairól, mely utat talált a szakmai közönséghez, és felkarolta a Forbes.hu valamint a szakmai hírportálok is. 
  • Gabi meghívott kérdező (troll) volt a Forbes Flow Konferencián, magával ragadta a közönséget kétszer is a Kreatív.hu Open Minded Conference 2022-en, és az erősségeink fontosságáról beszélt a II. Onlife Üzleti Konferencián. A nők kiégéséről adott interjút a Figyelő üzleti magazinnak, a hibrid munkavégzésről pedig a Növekedés.hu-nak. Eközben minden bizonnyal még unatkozott is kicsit, hiszen ősszel ő lett az Egyenlítő Alapítvány HR csoportjának vezetője. 

És míg mi pörögtünk, az [eureka] csapatának tagjai pedig elfoglaltságaik mellett is mindig itt voltak velünk, mellettünk, és kéz-a-kézben haladtunk előre. Nélkülük ez idén nem ment volna. Réka, Gergő, Zoli, Frici, Zsófi, András, Nádi, Sipi, Stipi, Eszter, Boglárka – köszönjük, hogy együtt neveltük és pátyolgattuk az [eureka]-t idén, hogy végre felnőtt korba lépjen. Köszönjük azoknak is, akik idén még csak lazán működtek velünk, de jövőre minden bizonnyal szorosabban dolgozunk együtt. Köszönjük Drávai Gabinak is, aki bár már nincs a csapatunkkal, de sokat tett azért, hogy idáig jussunk.

Építsünk minél több eredményes és összetartó csapatot 2022-ben is!

Szerző: Kalmár Péter – alapító

EUREKA GAMES